Hollandse sfeer op het Sint Jorisplein

RIDDERKERK - Op zaterdag 25 juni is er in het Winkelhart Ridderkerk een themafeest onder de noemer "Hollands Allerlei". Het wordt een dag vol vrolijke uitdagingen, actie en muzikale ondersteuning.
Er staan reuzenklompen klaar waar men in mag stappen voor een unieke foto tussen de tulpen en de kazen in een typisch Hollands decor. De foto's worden genomen door een professionele fotograaf en zijn te downloaden via de website van het Winkelhart Ridderkerk. Een orgelman met een origineel Oudhollands orgel en gekleed in Volendammer kostuum treedt tussendoor op met meezingers van eigen bodem.
Men kan ook een poging doen op een midgetgolfbaan. Deze attractie bestaat uit negen banen met schillende handicaps. Degene met de minste slagen staat een leuke verrassing te wachten. Ook kan men een potje sjoelen op een reuze sjoelbak met een lengte van vijf meter. De hoogste score is goed voor een mand vol Hollandse producten, samengesteld door de winkeliers van het winkelhart.
Stroopwafels en haring
Op vertoon van een aankoopbon van één van de winkeliers uit het winkelhart kan men bij de stroopwafelkraam Honing & Stroop een gratis versgebakken stroopwafel krijgen met diverse toppings naar keuze. Wie meer is van een hartige snack kan kiezen voor "nieuwe haring". Al vele jaren worden deze haringen tijdens de haringfeesten van het winkelhart vers van het mes gesneden door Ab Boersma vanuit een originele haringkar. Wie wat haringen mee naar huis wil nemen kan dat tegen een super goede prijs. De "Hollandse Maatjes" maken het extra gezellig met diverse optredens. Wil den Brouwer en Gene Travis geven deze dag een voorproefje van een concert later dit jaar. De activiteiten zijn van 11.30 tot 16.30 uur op het Sint Jorisplein. Voor meer informatie: ww.winkelhartridderkerk.nl.