Met deze attractie van de Olympische Dag hield je het nog aardig droog

Verregende Olympische Dag

RIDDERKERK - De organisatie van de Olympische Dag voor Ridderkerk moest op 14 juni alle wedstrijden noodgedwongen staken. Door de overvloedige regenval was het onmogelijk om het evenement voort te zetten.
De negende Olympische Dag begon nog wel zo spectaculair met een demonstratie van Bart Deurloo. Bart Deurloo is onderdeel van het Nederlands turnteam en maakt kans op de échte Olympische Spelen in Rio de Janeiro. De 779 deelnemers waren diep onder de indruk! De Olympische Dag is een verzameling sporttoernooien (handbal, slagbal, korfbal, watersport, badminton en lijnbal) voor de oudste leerlingen (groep 7 en 8) van het basisonderwijs en heeft een directe link met de Olympische Spelen (openingsceremonie, scholenparade, Olympisch Dorp en medaille-uitreiking). De organisatie van het tweejaarlijkse evenement was in handen van Sport en Welzijn en de vakleerkrachten. Zij werden geholpen door zo'n 150 (eerstejaars) studenten van het Albeda College en vrijwilligers van plaatselijke sportverenigingen.

Uitslag
Door de regen kon de Olympische Dag helaas niet worden afgesloten met de sluitingsceremonie en de medaille-uitreiking. De organisatie probeert deze week op basis van uitslagen in de voorrondes tot een uitslag te komen. Ook de uitslag van de ZON & ZO FAIR PLAY award wordt deze week bekend gemaakt.