Succes met dinershows

RIDDERKERK - Dans-, sport-, goochel- en zangtalenten vulden de afgelopen week de podia van de BSO's van Yes! Kinderopvang. Voor een bomvolle zaal met ouders en bekenden traden de enthousiaste kinderen op. Daarbij werd genoten van de maaltijden die de kinderen hadden bereid.
De aanwezigen mochten hun waardering uitspreken door een bedrag te doneren voor Stichting Bram. Daarnaast bedachten de kinderen allerlei acties om geld in te zamelen. Er zijn kunstwerken gemaakt en verkocht, koekjes gebakken en zijn er kleine marktjes gehouden.Tijdens de laatste show werd het eindtotaal bekendgemaakt met een cheque van € 3058,-- voor Stichting Bram Ridderkerk (SBR). Kinderen, ouders en medewerkers van Yes! maakten ook kennis met deze stichting. De medewerkers zijn er op bezoek geweest en kinderen en ouders hebben onder andere via filmpjes gezien wat SBR doet. Doel van de stichting is het betrekken van niet-leerplichtige kinderen met een meervoudige beperking bij het reguliere onderwijs en het bevorderen van dagelijks terugkerende contacten tussen kinderen met en zonder beperking. Yes! werkt aan de Voorn in Drievliet samen met Stichting Bram. Zo komt er 'Bramkindje' naar de BSO en gaan de BSO-kinderen in de vakanties op bezoek bij de kinderen van SBR. Hierdoor zijn er echte vriendschappen ontstaan en begrijpen de kinderen veel beter dat het niet zo vanzelfsprekend is dat je alles kunt.