Ga je met Raaf mee op reis?

RIDDERKERK - Dit jaar wordt er tijdens de Summer Events in Ridderkerk een theatervoorstelling voor de jeugd georganiseerd door Sport en Welzijn. Op dinsdag 12 juli komt Martin Soeters met Raaf, de held uit het bekende SchoolTV programma "Huisje Boompje Beestje" naar De Loods!

Samen spelen ze 'Raaf op Reis', een grappige en spannende voorstelling over samenwerken. Dit onderwerp komt terug in het verhaal, maar ook in de manier waarop de voorstelling tot stand komt. De kinderen krijgen een actieve rol. Raaf wil een nieuw verhaal vertellen, maar dat verhaal is er nog niet. Dus gaat hij op reis met een magische schelp samen met Mip, het hulpje van de tovenaar. Raaf vindt dat maar niks, en Mip ook niet. Gaandeweg ontdekken ze echter dat ze samen meer kunnen bereiken dan alleen. Want wat doe je tegen een éénogige reus? En hoe overleef je een storm op zee?

Om de voorstelling te kunnen spelen, maakt Martin samen met de kinderen het decor. De trein, een boot, bomen voor het bos of de cactussen voor de woestijn. Tot slot gaat Raaf na de voorstelling met iedereen op de foto.

'Raaf op Reis' is geschikt voor kinderen van 6 t/m ongeveer 8 jaar. De theatermiddag begint om 13.30 uur en duurt tot 15.30 uur. De kosten zijn €4,- per kind. Deze voorstelling is alleen voor kinderen (er is begeleiding aanwezig). Inschrijven kan via Summer Events op: www.sportenwelzijn.nl/sport-en-bewegen.