Huwelijksakte uit 1951

RIDDERKERK - Burgemeester Annie Attema verraste maandag het echtpaar Van Prooijen-Bakker met een kopie van hun huwelijksakte op geschept papier. Ze nam dit cadeau mee naast de bloemen bij haar felicitatiebezoek aan dit briljanten echtpaar. Willem van Prooijen (94) en Adriaantje van Prooijen-Bakker (93) gaven elkaar op 26 juni 1951 het jawoord op het gemeentehuis van Ridderkerk. De trouwakte werd in die periode nog helemaal door de ambtenaar met de hand uitgeschreven. Het al 52 jaar aan de Hollandsestraat in Slikkerveer wonende paar had meer huwelijksjaren kunnen hebben. De heer Bakker moest voor de marine dienen in Nederlands-Indië, waardoor de geliefden elkaar drie jaar niet zagen. Bij terugkomst moesten ze nog twee jaar wachten op een woning. Bruid en bruidegom, beiden geboren en getogen Ridderkerkers, woonden acht jaar aan de Nassaustraat. Ze wonen nog altijd zelfstandig, met hulp van dochters en buren, die ook voor het familiefeest zijn uitgenodigd.