Chromebooks voor De Regenboog

RIDDERKERK - De leerlingen van CNBS De Regenboog in Slikkerveer zullen het nieuwe schooljaar met Chromebooks kunnen werken. "We zijn heel blij dat we dit nog net in de laatste schoolweek kunnen vieren, want ook de leerlingen van groep acht hebben zich hiervoor ingezet. Zij hebben er ook al stiekem mee mogen werken" zegt leerkracht Nel van den Herik.
Met verschillende acties zette de school aanvankelijk in op het kunnen aanschaffen van enkele tablets. Er werden onder meer een sponsorloop, plantjesmarkt en flessenactie voor gehouden. "Er was behoefte aan meer computers die we in de klas konden gebruiken. We hadden één computer per lokaal en een computerlokaal, maar daar kan maar één groep tegelijk terecht" vertelt Van den Herik. De gehoopte 35 tablets werden uiteindelijk 94 Chromebooks, waarnaast ook voorzien is in wifi in de hele school met aparte wifipunten per lokaal.

Als de laptops niet in gebruik zijn kunnen ze veilig worden bewaard in kluiskasten. "Die zijn zo ingericht dat de accu's er in opgeladen kunnen worden. Met de techniek die hiervoor is bedacht gaan ze ook langer mee" weet Alex de Koning, die namens het schoolbestuur dit ICT-project voor De Regenboog heeft begeleid.
De verrijdbare kluiskarren, die op vier plaatsen in de school kunnen worden verankerd, konden worden aangeschaft dankzij een gift van het fonds Fonobori. Daarnaast is een grote bijdrage ontvangen van het Coöperatiefonds van de Rabobank.Ook de PCOP Barendrecht/Ridderkerk droeg fors in dit project bij. Anja de Geus (Coöperatiefonds) en Piet Louter (Fonobori) en Ad Dogger (PCOP) pakten maandagmorgen een grote doos met de eerste Chromebooks uit.