Zuinig zijn op oude school

RIDDERKERK - Fractievoorzitter Leen Kruithof van het CDA wil dat de gemeente meer doet aan het onderhoud van de vroegere huishoudschool. Volgens Kruithof schort er veel aan het onderhoud en is de achterkant van de vroegere school veranderd in een jungle. "En we weten van de Kuyperschool wat er gebeurt als je de boel te lang op z'n beloop laat."
In het gebouw aan de Koninginneweg zitten nu tijdelijke gebruikers, zodat de gemeente gelegenheid heeft om over de toekomst van het schoolpand na te denken. Voor verdere plannen moet er eerst duidelijkheid zijn over het definitief niet doorgaan van de tramlijn naar Ridderkerk.Wethouder Smit verwacht die zekerheid binnen een jaar te hebben. Ridderkerk bereidt een Toekomstvisie voor zonder tram.