Aqua Therapie in de zomer

RIDDERKERK - Met het zomerrooster van De Fakkel stoppen normaal gesproken alle doelgroepactiviteiten van het Ridderkerkse zwembad Om deze periode te overbruggen, biedt het bad deze zomer enkele lessen Aqua Therapie aan voor mensen met chronische aandoeningen, zoals reuma, MS en atrose. De lessen bestaan uit gymnastiekoefeningen in het water onder deskundige begeleiding van twee fysiotherapeuten. Het betreft diverse spierversterkende en lenigmakende oefeningen met als doel spieren en gewrichten soepel te houden. De lessen vinden elke vrijdagochtend plaats op 8, 15, 22 en 29 juli en 5, 12 en 19 augustus van 8.45 tot 9.30 uur (zwembad is open vanaf 8.30 uur). Na de les kunnen de deelnemers nog heerlijk even uitzwemmen. De kosten zijn €6,- euro per les. Meedoen kan ook met een 10- of 25-badenkaart. Inschrijven kan bij de kassa van het zwembad of via 0180 – 491 122.