De counter van BRURS voor de afhalers, maar er wordt ook bediend

Zwagers staan als 'brurs' in lunchroom

RIDDERKERK - Aan het Koningsplein in Ridderkerk zijn deze week de deuren opengegaan van BRURS. Deze nieuwe lunchroom is opgezet door de zwagers Bas van Leeuwen en Ismail Mirzojev. Zij hebben de ruimte van de voormalige Subway grondig verbouwd voor een familievriendelijke lunchgelegenheid, waar men ook terecht kan met jonge kinderen.
Er is voorzien in een kinderhoek met een TV met kinderfilmpjes, een speelkleed en een 'schatkist' met allerlei speelgoed. "Een horecagelegenheid waar een moeder makkelijk met de kinderwagen naar binnen kan was hier nog niet. Maar ook zonder kinderen is iedereen hier natuurlijk welkom" zeggen de bedenkers van BRURS. Die naam staat voor 'broers', maar het is geen bestaand woord. Ismail vertikte zich met WhatsApp toen hij wilde zeggen dat Bas en hij als broers zijn.
De wisselwerking tussen de zwagers heeft ook geleid tot een gemixte kaart met broodjes en specialiteiten uit de Nederlandse en Azerbeidjaanse keuken: "We brengen culturen bij elkaar op het bord. Bij een broodje Nederlandse kipfilet zit bijvoorbeeld ook een bolletje Turkse tzatzik en een wrap met döner presenteren wij met een tonijnsalade."
Voor de prijsstelling is vooral Hollands gedacht. Een patatje is al mogelijk voor € 1,50 en een Turkse pizza vanaf € 2,50. Bijna alle broodjes kosten € 5,-- en een kindermenu (patat, kipnuggets en Fristi) wordt voor € 4,-- geserveerd. Voor € 1,50 kan men ook voor een kopje koffie, thee of Turkse chai gaan zitten. BRURS is alle dagen geopend van 11.00 tot 20.00 uur (vrijdag- en zaterdagavond tot 21.30 uur). Er kan ook worden afgehaald.