Nine Sholles en Michelle Olieman bij de dagbesteding in Rhoon.

Dagbesteding van Toekomst in Bolnes

RIDDERKERK - Zorggroep De Toekomst start per 1 september met dagbesteding in Ridderkerk. De kleinschalige organisatie heeft nu nog twee locaties (Barendrecht en Rhoon), waar dagbesteding wordt geboden aan mensen met geheugenproblemen en kleine psychische of fysieke beperkingen. "We krijgen zoveel aanvragen van mensen uit Ridderkerk dat we ook hier op zoek zijn gegaan naar een locatie" zegt Nine Sholles.
Die plek heeft De Toekomst gevonden met de zaal van de Protestantse Gemeente te Bolnes. Een ruimte die de medewerkerster van de zorggroep al kende van de jaren dat ze zelf in Bolnes woonde: "We willen onze deelnemers graag een soort huiskamergevoel geven en daar is deze zaal geschikt voor."
Er zal voorlopig drie dagen per week (maandag, woensdag en donderdag) dagbesteding zijn, maar bij voldoende belangstelling wordt dit vijf dagen per week. Twee maanden voor de start zijn er al aanmeldingen van zes deelnemers. "We verwachten dat dit snel meer zullen zijn. Ridderkerk heeft veel ouderen die kampen met beginnende dementie. Daarnaast is het ook een geschikte activiteit voor ouderen die depressief zijn. Dat gebeurt vaak na het verlies van een partner. Dagbesteding helpt ze weer uit hun isolement" vertelt Nine.
Voor deelname moet men wel een indicatie hebben. Dit kan men aanvragen via de eigen casemanager of via De Toekomst. Een eventuele eigen bijdrage is afhankelijk van het inkomen. Bij de dagbesteding inbegrepen zijn elke dag een verse maaltijd en vervoer: "Men kan gratis gehaald en weer thuis gebracht worden, maar rolstoelvervoer is helaas niet met onze wagen mogelijk."
Voor meer informatie kan men contact opnemen met Sunita van der Werff bij zorggroep De Toekomst: 0180-444230 / 06 4567 2322 of info@zorggroepdetoekomst.nl.