Silvio in ´The Story Of´

RIDDERKERK - Op zondag 24 juli staat de Brabantse popgroep Silvio centraal in het radioprogramma ´The Story of…´ bij Radio Ridderkerk tussen 17.00 en 18.00 uur. In de uitzending is zanger/gitarist  Rini de Wit aanwezig om te vertellen over het ontstaan van de groep en de hitsingles in de jaren zeventig.

Onder zijn leiding werd de bandnaam  Het Silvio Sextet ingekort tot Silvio en gekozen voor Engelstalig repertoire.  In 1974 brachten ze hun zelf geschreven nummer ´Marian come back home´ uit. Goed voor een 11e plaats in de Top 40, ook de opvolger ´Vera´ deed het uitstekend. Voor de derde single werd ´Spain I love you´ gekozen als A kant door de platenmaatschappij. Dit was zeer tegen de zin van de leden van de groep, omdat ze zelf ´Angie my love´ hiervoor in de plaats wilden hebben. De derde single flopte, maar ´Angie My love´ werd in 1976 alsnog een grote hit. Daarna bleven de hits tot 1984 uit. De laatste opleving was "I'm your son South America". Een jaar later stapte De Wit uit de band.

"The Story of…" is zondagmiddag te beluisteren van 17.00 tot 18.00 uur.