Betrokken team voor wijkverpleging

RIDDERKERK - Het door Riederborgh voor Ridderkerk gevormde Team wijkverpleging bestaat uit vier dames. Ze hebben elk hun eigen 'aandachtsgebied'.
Marlène Zevenbergen (28) heeft als wijk de Boksdoornstraat en Ridderkerk Centrum/Oost en Rijsoord. Marcella Paulsen (56) heeft als werkgebied Ridderkerk-West. Willemien Punt (35) richt zich op Drievliet en collega Barbara Trommelen (24) heeft de zorg voor Bolnes en Slikkerveer.
"Als team vinden we het belangrijk om de cliënt de regie te laten behouden over zijn eigen zorgvraag. Daarmee leggen wij de focus op wat de cliënt nog wel kan" aldus de wijkverpleegkundigen, die het ook belangrijk vinden om het levensverhaal van iedere cliënt te kennen: "Alleen dan kan de zorgvraag volledig afgestemd worden op de cliënt en zijn eventuele mantelzorgers."

Spin het het web
De wijkverpleegkundige van Riederborgh moge ook gezien woden als de spin in het web. Zij houden contacten met bijvoorbeeld de huisarts, praktijkondersteuner van de huisarts, casemanager dementie, gemeente en overige disciplines. Daarbij staat men in deze organisatie voor korte lijnen: "Dezelfde dag nog reactie op uw zorgvraag en een nauwe samenwerking met onze casemanagers dementie."

Spreekuren
Het team wil ook aanspreekbaar zijn. Iedere maandagmorgen is er van 10.30 tot 11.30 uur spreekuur. Er is dan gelegenheid tot het stellen van vragen over bijvoorbeeld de aanvragen voor de WMO indicatiestelling zorg of de wachtlijst van Riederborgh. Ook kan men op deze ochtenden terecht voor het meten van de bloeddruk.