Ouderen in beweging

RIDDERKERK - De eerste week van de senioren beweegactiviteiten, georganiseerd door Sport en Welzijn in Ridderkerk zit er op. Met veel aanmeldingen en goed verlopen activiteiten, kijkt de organisatie terug op een geslaagde eerste week.
De senioren beweegactiviteiten begonnen op maandag 11 juli met gymnastiek in de Gasterij aan de Boksdoornstraat. Een tiental ouderen maakte hier de spieren los. Op woensdag waren meerdere activiteiten, zoals fifty fit-zwemmen in De Fakkel, yoga in WVC Slikkerveer en gymnastiek in Reyerheem. Donderdag genoten ouderen met een scootmobiel van een heerlijke tocht door Ridderkerk en omstreken. Bij Hotel Ara in Zwijndrecht werd even gerust bij een hapje en drankje. Jammer dat één deelnemer pech had aan het einde van de tocht: een lege accu was de oorzaak. Met dank aan vrijwilliger Peter Kuipers is mevrouw toch thuisgekomen, alleen wat later dan gepland. Ook voor mensen met lichamelijke klachten of chronische aandoeningen biedt SenW een activiteit aan. Deze doelgroep kan op vrijdagochtenden meedoen met Aqua Therapie in zwembad De Fakkel.
De komende weken wordt dit programma herhaald. Alleen vindt de yoga vanaf 3 augustus plaats in WVC Bolnes. Ouderen die ook in beweging willen komen kunnen voor meer informatie contact opnemen met Jesper Lagendijk: 0180-432350 of jesper.lagendijk@senw-ri.nl. Een compleet overzicht staat op: www.sportenwelzijn.nl.