Ridderkerkse naar missverkiezing in Costa Rica

De 26-jarige Lindsay Deylius uit Ridderkerk zal op 9 augustus afreizen naar Costa Rica om deel te nemen aan de internationale missverkiezing Reina Intercontinental.

Lindsay komt oorspronkelijk uit Hendrik-Ido-Ambacht, maar woont sinds kort in Ridderkerk. De mooie brunette heeft al diverse misstitels op haar naam staan. In 2012 werd zij gekroond tot Miss Oranje en in 2011 behaalde zij de titel Miss Panna. In 2014 startte zij een eigen bedrijfje en sindsdien is zij werkzaam als organisatrice van missverkiezingen.

De Ridderkerkse miss had haar afstudeeropdracht bij Lumious, het bedrijf van de eigenaresse van de Miss Beauty verkiezingen. Na deze afstudeerstage besloot Lindsay hiermee verder te gaan. Ze organiseerde onder meer de missverkiezing Queen of the West Netherlands (voorloper Miss Beauty of Zuid Holland) en was vorig jaar de motor achter Miss Beauty of Zuid Holland.

Van National Director Nanny Verwey-Nielen, ook wel bekend als de missenmoeder, kreeg Lindsay het aanbod om Nederland te vertegenwoordigen in de internationale missverkiezing Reina Intercontinental in Costa Rica. Natuurlijk was zij er als miss als even uit geweest, maar met haar ervaringen en nu ook haar kennis als organisatrice was dit aanbod wel heel interessant. Haar antwoord was dan ook een volmondige "ja!" De voorbereidingen van Lindsay zijn in volle gang. Zo heeft zij presentatietrainingen en catwalktrainingen gevolgd. Karakter, performance, uiterlijk en intelligentie zijn onderdelen waarop de missen beoordeeld worden. Als Reina Petite Holanda 2016 kijkt Lindsay erg uit naar dit grote avontuur.