Jeugdland met oud en nieuw vertier

Al weer een jaar voorbij dus Jeugdland Ridderkerk komt er ook weer aan. Dit jaar is Jeugdland van dinsdag 16 augustus tot en met vrijdag 19 augustus. Het vakantiefestijn vindt weer plaats in sporthal De Fakkel.

Jeugdland is dinsdag tot en met donderdag geopend van 9.30 uur tot 16.00 uur. In verband met het afbreken en opruimen wordt op vrijdag 19 augustus een half uurtje eerder gestopt. Maar om 15.30 uur moet iedereen alle attracties wel hebben gehad.

De oude vertrouwde Jeugdland-activiteiten zoals bloemschikken, figuurzagen, modelbouw, tattoo's, vogelhuisjes timmeren en nog veel meer knutselactiviteiten zijn natuurlijk weer aanwezig. Het blijft tenslotte een speel en doe week voor de jeugd van Ridderkerk van 4 tot 12 jaar!

Naast bekende onderdelen zijn er ook dit jaar weer diverse nieuwe elementen. Zo is de stormbaan vernieuwd. Het is er een geworden met een grote afsprong: "The Hill Running". Ook komt er een springkussen met de vorm van een twisterspel. Op knutselgebied is er onder meer foamklei, het maken van sleutelhangers van krimpey, kleuren van gezichtsmaskers en het maken eigen armbanden maken en gezichtsmaskers. Ook kunnen er lekkere smoothy's worden gemaakt. Op vrijdag wacht een grootse finale. Dit jaar geen Ridderkerks kampioenschap 4 op'n Rij maar van 10.00 uur tot 15. 00 "Drumtastic". Bij deze activiteit leren kinderen drummen op een soort skippybal.

De organisatie is er trots op dat dit allemaal nog steeds aangeboden kan worden voor € 2,50 per dag of € 7.50 voor vier dagen. De kaartjes zijn zoals altijd bij de entree te koop.