Geslaagd voor Eerste Hulp

RIDDERKERK - EHBO-vereniging Ridderkerk geeft al meer dan 80 jaar EHBO-cursussen. Ook dit jaar kon de basiscursus weer rekenen op een hoop belangstelling. Dankzij een goede en gezellige cursus konden Kees Jan, Marja, Adrie, Corrie, Moatasem, Erwin, Marc en Aad het felbegeerde diploma in ontvangst nemen.
Het volgen van een EHBO-cursus is belangrijk. Niemand wil tenslotte met lege handen staan bij een ongeval. Tijdens een cursus worden de belangrijkste beginselen van eerste hulpverlening geleerd en wordt veel geoefend met praktijksituaties. Hierdoor kunt u bij een echte calamiteit u snel iemand op de juiste manier helpen.
Nieuwe cursus
Op zaterdag 1 oktober start de vereniging met een nieuwe basiscursus. Tijdens deze cursus leren cursisten de basisbeginselen van eerste hulpverlening. Daartoe behoren onder andere reanimatie, verbandleer en eerste hulp aan kinderen. Alle lessen worden gegeven door een gecertificeerd instructeur, die daarbij wordt bijgestaan door LOTUS-slachtoffers. Het belang van een EHBO-cursus is ook onderkend door zorgverzekeraars. Binnen veel aanvullende zorgverzekeringen wordt daarom een gehele of gedeeltelijke vergoeding gegeven van het cursusgeld. Voor meer informatie over deze en andere cursussen voor eerste hulpverlening: www.ehbo-ridderkerk.nl.