65 jaar varen en fietsen

RIDDERKERK - Hun jacht hebben ze vorige week na 45 jaar met wat pijn in het hart verkocht, maar hun huwelijksbootje vaart nog steeds. Op 15 augustus jl. waren Solke Kruidhof en Anna (Cornelia) van Immerseel 65 jaar getrouwd. Hun eerste jaren voeren ze ook als schipperspaar op de binnenvaart. Ze traden hiermee in de voetsporen van hun ouders. Beiden zijn geboren op een schip op de Rijn in Duitsland. Het in Rotterdam gehuwde paar woonde in Ridderkerk anderhalf jaar in bij een zuss van de bruid aan de Molensteeg. Daarna betrokken ze een woning aan de Prins Hendrikstraat. Na voet aan wal te hebben gezet trad Solke in dienst van Smit Slikkerveer, maar hij volgde ook de avond HBS. Hij behaalde zijn onderwijsbevoegdheden en ging aan de slag als docent natuur- en wiskunde en werkbouwkunde, Als onderwijzer was hij 23 jaar verbonden aan een school in Gouda. Al die jaren ging hij op de fiets naar zijn werk."Om kwart voor zeven de pont en dan was ik er voor acht uur."