FOTO

Hollandse spelen voor statushouders

RIDDERKERK - Nieuwe vergunninghouders in Ridderkerk beleefden vrijdag een leuke middag op het terrein van korfbalvereniging KCR. In samenwerking met Vluchtelingenwerk, Sport en Welzijn, wijkideeteam, Máximacollege en de ambassadeurs van Present Ridderkerk was een sportieve dag voorbereid met "Hollandse spelen".

Wedstrijdonderdelen waren onder meer sjoelen, kaas dragen, koe melken en korfballen. Daarnaast konden de in teams opgedeelde statushouders punten verdienen met jeu de boules, frisbeeën en kruisboog schieten. De teams werden aangevuurd door Presentambassadeurs, waaronder burgemeester Anny Attema en oud-wethouder Heleen van den Berg. Aan het eind van de middag waren andere ambassadeurs met leerlingen van het Máximacollege in de weer voor het bakken van pannenkoeken. Voor deze smakelijke kennismaking werd het hele gezelschap ontvangen in de school.

Deze middag vond plaats in het kader van de

Presentafette, een initiatief van de Rabobank en Present Barendrecht en Present Ridderkerk. Door de bank gesponsorde clubs zetten zich met deze estafette in voor sociale en maatschappelijke projecten.