Klarinetdocent bij Harpe Davids

RIDDERKERK - Per 1 september is Simon Dubbeld als klarinetdocent verbonden aan de Ridderkerkse muziekvereniging Harpe Davids. Hij gaat in het gebouw van Harpe Davids aan de Kerkweg klarinetlessen verzorgen. De lestijden worden in overleg met de docent afgesproken.

Dubbeld begon zelf met klarinetlessen op zijn negende bij 'Concordia', één van de drie muziekverenigingen in zijn geboortedorp Oostzaan. Hij deed al snel zijn eerste orkestervaring op in het jeugdorkest en later  in het grote orkest. "Het is erg waardevol om op jonge leeftijd te oefenen met samenspel, dat merk ik steeds vaker" zegt Simon. Zelf geeft hij sinds 2012 klarinetlessen naast zijn studie aan het conservatorium in Rotterdam. "Inmiddels heb ik begrepen dat Harpe Davids een erg fanatieke vereniging is, en daar voel ik mij wel bij thuis!"

Beginners die inschrijven krijgen een klarinet te leen en kunnen ook gaan meespelen in het leerlingenorkest. Voor gevorderden is er een plaatsje in het harmonieorkest. Voor meer informatie: www.harpe-davids.nl.