Snuffelgift voor voedingscentrum

RIDDERKERK - De Ridderkerkse Vrouwen voor Vrede hebben wederom een gift gedaan voor het werk van Gerda den Ouden in Zambia. Gesteund door de Umutima Foundation vertrok de Ridderkerkse vijf jaar geleden om hulp te gaan bieden aan weeskinderen.
De tweede donatie (nu € 2000) uit de opbrengst van het Snuffelpand is bestemd voor uitbreiding van het voedingscentrum dat drie jaar geleden met steun van Umutima werd gerealiseerd in Mkushi. Dit door een aantal plaatselijke (blanke) boeren gesteunde voedingscentrum voorziet nu dagelijks voor 35 kinderen in een gezonde en voedzame maaltijd. Medio 2015 werd er de 5000ste maaltijd 'geserveerd'. Ook betaalt Umutima het schoolgeld van de kinderen in het voedselprogramma.
De behoefte aan voeding en scholing is echter vele malen groter. Het voedingscentrum heeft echter nauwelijks ruimte om uit te breiden. Daarom heeft de stichting vorig jaar een stuk grond gekocht en een plan ontwikkeld om een eigen gebouw te realiseren. Dit moet ruimte bieden om honderd kinderen in het programma op te nemen. Voor de realisatie moeten nog de nodige fondsen verworden worden. Nodig is een bedrag van rond de € 60.000, waarvan op dit moment meer dan de helft is toegezegd. Zolang er niet gebouwd wordt is de grond beschikbaar voor arme families die met behulp van microkredieten bonen en sojabonen verbouwen.
Verkoop
Op zaterdag 3 september heeft het Snuffelpand weer verkoop. Er is weer veel tweedehands goed te vinden in de winkel bij het Dillenburgplein, die zaterdag geopend is van 10.00 tot 16.00 uur. Voor gebruikte meubels kan men een kijkje nemen in de showroom annex opslag aan de P.C. Hooftstraat (tegenover de Dierenkliniek), waar zaterdag de deur open is van 10.00 tot 15.00 uur.