Plezier met badminton

RIDDERKERK - Dinsdagavond werd op een uiterst inspirerende manier promotie voor het badminton gemaakt tijdens de eerste open avond van de Ridderkerkse badmintonvereniging Ribad. Uitgenodigd voor een demonstratie waren de oud-topspelers Dennis en Arless Tjin-Asjoe, die er allesbehalve een saai partijtje van maakten.

Ze sloegen zich een beetje warm door in hoog tempo vier shuttles tegelijk over en weer te slaan. Daarna betrokken ze hun toeschouwers bij hun spel. Met jong en oud werden uitdagingen aangegaan. Ook wethouder Keuzenkamp, die belangstellend kwam kijken bij dit feestje van de 50-jarige vereniging, ontkwam er niet aan. Zij kreeg een miniracket in handen waarmee ze partij moest geven aan de 'moeilijke' slagen van de gebroeders. Een klein meisje kreeg daarna een reuzen racket in handen, waarmee boven het net een blok werd gevormd tegen bijna elke smash. Bijna achteloos sloegen de twee heren van BETA (Badminton Entertainment) de shuttles naar elke plek waar ze die wilden hebben. Zelfs boven de hoofden van wat toeschouwers lieten ze de rackets vervaarlijk zwaaien. Veel humor en een kolderieke puntentelling maakten het feest compleet.

Open avonden
Ter kennismaking met de badmintonsport organiseert Ribad nog drie open avonden. Dan niet met de twee badmintonclowns, maar wel met alle gelegenheid om actief kennis te maken met badminton. De vereniging alle belangstellenden op donderdag 15, dinsdag 20 en donderdag 22 september in sporthal Drievliet. De jeugd kan dan spelen van 19.00 tot 20.00 uur en senioren vanaf 20.00 uur. Rackets en shuttles liggen voor iedereen klaar. Wie wil kan de laatste dag deelnemen aan een oefentoernooi. Hiervoor kan men zich aanmelden via: 50jaar@ribad.nl.