Zelfverdediging voor de jeugd

RIDDERKERK - In WVC Slikkerveer worden elke week Shaolin Kempo lessen gegeven voor de jeugd van 8 t/m 15 jaar. Met deze vorm van zelfverdediging leert men op een logische en doeltreffende manier een tegenstander zowel fysiek als mentaal uit evenwicht te brengen.

Door snelle vuist, klem, trap- en slagtechnieken wordt de tegenstander volledig uit balans gebracht waardoor er geen tegenaanval meer kan plaatsvinden.

Typerend voor deze stijl is de snelheid waarmee de verschillende technieken uitgevoerd worden, om een mogelijke dreiging uit te schakelen. Het is een half harde, half zachte krijgskunst die gebruik maakt van rechtlijnige en cirkelvormige bewegingen. Deze bewegingen, welke in samenhang uitgevoerd worden, vloeien in elkaar over.

Hierdoor is Shaolin Kempo soepel en effectief, zodat het zich aan iedere situatie kan aanpassen zoals die zich voordoen in het dagelijkse leven.

De lessen in Slikkerveer worden door ervaren leraren op een speelse en in een ongedwongen sfeer gegeven. De trainingen zijn elke vrijdagavond van 19.30 tot 20.30 uur in het wijkcentrum aan de Reijerweg 62. Deelname kost 10 euro per maand. Het is mogelijk gratis een proefles te volgen.