Survival op nieuwe locatie

RIDDERKERK - Op zaterdag 24 september wordt de jaarlijkse Slikkerveer Survival voor de tiende keer georganiseerd. Voor deze jubileumeditie pakken de vrijwilligers van Scouting Sint Joris groots uit op een nieuwe locatie. De activiteiten zijn dit keer bij de zwemvijver nabij het nieuwe Scoutinggebouw aan de Baden Powellstraat/Industrieweg.
Net als voorgaande jaren kan er op allerlei manieren geklommen, geklauterd, gevaren en gepuzzeld worden. Uiteraard op een avontuurlijke manier zoals de scouts gewend zijn, maar de activiteiten zijn geschikt voor iedereen met een beetje durf. Het maakt daarbij niet uit of men 7 of 70 jaar is. Het maken van een vuurtje en broodbakken op de scoutmanier staan ook dit jaar op het programma. Voor wie honger of dorst krijgt zijn er pannenkoeken, limonade, koffie en thee. Het survivalfeest begint om 13.00 uur. Alle activiteiten worden doorlopend aangeboden, dus later langskomen kan ook. Om 16.00 uur is het programma afgelopen. Deelname is voor iedereen gratis, ook als men geen lid is van de Scouting.
De Slikkerveer Survival wordt ook dit jaar weer op Nationale Burendag gehouden. De uitvoering is in de deskundige handen van vrijwilligers van de Scouting Sint Joris in samenwerking met het wijkidee team, buurtbewoners, EHBO vereniging Ridderkerk en het Oranjefonds. Wie ook wil helpen met opbouwen of koffieschenken kan zich aanmelden via: www.slikkerveersurvival.nl.