Vereende krachten voor de bouw van een nieuwe bar

PleXat met nieuw gezicht

RIDDERKERK - Het Christelijk jongerencentrum PleXat in Ridderkerk heeft een metamorfose ondergaan. In de vakantie is er met en door jongeren veel verricht om 'PleXat 2.0' te realiseren. De officiële opening van deze vernieuwde ruimte wordt op vrijdag 30 september door de crewleden en het bestuur gevierd.

PleXat is sinds januari 2013 gevestigd in een ruimte bij de 'Levensbron' aan de Jan Luykenstraat met een eigen ingang aan de zijde van de Anna Bijnstraat. In dit ontmoetingscentrum bieden vrijwilligers elke vrijdagavond een verantwoorde uitgaansgelegenheid voor en door Ridderkerkse kerkelijke jongeren, vanaf 15 jaar. Aan PleXat wordt vorm en inhoud gegeven door een bestuur van ouderen (Stichting Jong) en een team van jongeren uit diverse kerken van Ridderkerk.

Schrijverscollectief

Alle belangstellenden zijn van harte welkom bij de heropening. Vanaf 20.30 uur is er op 30 september een open avond voor jongeren, ouders en anderen die de sfeer eens willen proeven. Rond 21.15 uur zal het officiële gedeelte plaatsvinden. Gasten op deze avond zijn 'Schrijvers voor Gerechtigheid', een christelijk schrijverscollectief met een missie: Nederlandstalige liederen schrijven over gerechtigheid en armoede om te zingen in de kerk.Voor meer informatie: plexatridderkerk@gmail.com.