Zilver en brons bij Chinees WK

RIDDERKERK - Geen goud voor de Ridderkerkse kok Long-Qin Zhou, maar de chefkok van restaurant Mee-Ling kan ook goed leven met het zilver en brons dat hij behaalde bij The World Championship of Chinese Cuisine. Na twee wedstrijddagen met deelname van bijna honderd teams uit voornamelijk Azië in het Rotterdamse Ahoy vond woensdagvond de prijsuitreiking plaats. Alle teams, gevormd door vier koks, stonden voor de opdracht om binnen drie uur een menu van acht schotels te presenteren. Alles moest daarbij twee keer worden gemaakt: schotels voor de presentatietafel en schotels voor de juryleden die moesten proeven. De gerechten van Lon-Qin en zijn team werden bekroond met een zilveren medaille. Daarnaast haalde de Ridderkerkse kok een individuele bronzen medaille voor zijn koude voorgerecht, waarvoor hij een dunne groentekoek maakte, gegarneerd met fijn snijwerk van verschillende groenten en vis.

De Chinese culinaire wedstrijd wordt om de vier jaar georganiseerd. In 2020 zijn de wedstrijden in Zuid-Korea.