Gift voor drie avonden over verlies

RIDDERKERK - Het Monuta Charity Fund heeft tweeduizend euro geschonken voor drie thema-avonden over rouw en verlies, die in november worden georganiseerd door het Gilde Ridderkerk. Miranda de Krijger, uitvaartverzorgster voor Monuta in Ridderkerk, overhandigde donderdagmorgen de cheque aan Hans van Dijk en Annelies Vorselaars van de Gildeprojectgroep en dominee Joke van der Neut. De predikante bezocht eerder dit jaar workshops in Rotterdam van nabestaandenconsulent Maria Wijnmaalen en rouwbegeleidster Stéphanie Beijnes rond de thema's nalatenschap, verlies en rituelen: "Ik vond deze bijeenkomsten zo zinvol, leerzaam en inspirerend. Daarom wilde ik graag dat deze avonden ook in Ridderkerk gehouden zouden worden."

Dat gaat gebeuren op 2, 10 en 17 november in de Gildezaal van het gemeentehuis. Alles wat met de nalatenschap te maken heeft en de wetgeving daarover wordt de eerste avond besproken. De tweede avond gaat over het omgaan met rouw en verlies. De derde bijeenkomst belicht de kracht van rituelen. Alle avonden zijn van 19.30 tot 21.30 uur en ze zijn los van elkaar te bezoeken. Er geldt wel een maximum van 25 personen per bijeenkomst. Belangstellenden kunnen zich aanmelden bij Joke van der Neut: voorbereidopverlies@gmail.com of 0180-414054.