Dierenhof maakt kans op € 1000 van Wecycle

RIDDERKERK - Inwoners van de gemeente Ridderkerk die afgedankte elektrische apparaten of spaarlampen (e-waste) inleveren bij de milieustraat, kunnen daarmee Kinderboerderij Dierenhof ondersteunen. Hoe meer bezoekers op de milieustraat, hoe groter de kans dat het lokale goede doel een Wecycle-sponsorcheque van 1.000 euro in de wacht sleept. Ook de inleveraars zelf maken kans op mooie prijzen.

Doel van de campagne is om inwoners te stimuleren meer klein e-waste in te leveren op hun gemeentelijke milieustraat. Wecycle is de non-profitorganisatie die de inzameling en recycling van e-waste regelt in Nederland.

Wie op de gemeentelijke milieustraat e-waste inlevert, kan ter plekke met zijn of haar smartphone inchecken op de Wecycle-actiesite. Via GPS (Global Positioning System) wordt vastgesteld of de inwoner echt op de milieustraat is. Vervolgens kan de inwoner punten scoren voor het goede doel. De 25 gemeenten met de meeste punten per inwoner ontvangen van Wecycle een sponsorcheque van 1.000 euro. Deelnemers maken kans op een nieuw apparaat.

De inzamelactie loopt tot en met 31 december. Wecycle maakt in januari bekend welke gemeenten hebben gewonnen. Meer informatie: wecycle.nl/inleveren