Rotary houdt voet op het gaspedaal

RIDDERKERK - Op zaterdag 1 oktober werd de 20e editie van de kartdag van Rotary Club Ridderkerk gehouden. Maar liefst 39 teams, waaronder acht damesteams, stonden vanaf 09.30 uur gereed voor deze sportieve "fundracing" bij GoKart-In Dordrecht. Veel bedrijven boden ook de bemanningen aan, die er spannende races van maakten.
De kartdagen zijn 20 jaar lang georganiseerd door de Rotarians Henk Klingeman, Piet Hak en Marcus Aardoom, geassisteerd door Nel v.d. Giessen. In al die jaren hebben zij hard gewerkt aan de organisatie van deze dagen. Zij hebben besloten om ruim baan te maken voor een nieuwe generatie clubleden die zich enthousiast hebben gemeld met, naar hun zeggen, "hun voet al op het gaspedaal". De opbrengst van de Rotary kartdagen is in hoofdzaak bestemd voor goede doelen in Ridderkerk. Dit jaar kan o.a. Kinderdagcentrum de Metronoom een bijdrage verwachten.

De laatste jaren waren de hoofdprijzen van het karten steeds voor een herenteam van een van Ridderkerkse transportbedrijven. Dit keer werd hun hegemonie doorbroken door de racers van Nima. Opmerkelijk is dat de beste damesteams beslist konden wedijveren met de mannen van de C-finale.

Uitslagen: Damesfinale: 1) StiBri, 2) Liag team 1, 3) Hak Transport team 1, Heren C-finale: 1) Metaaltransport, 2) Rentallaser, 3) Connectic, Heren B-finale: 1) AVL Solutions, 2) Peekstok Engineering, 3) Bruin Installatiebedrijf, Heren A-finale: 1) Nima Installatietechniek team 2, 2) MSR Ridderkerk, 3) Bloemenjungle.