Intrede in Wilhelminakerk

RIDDERKERK - Na een vacaturetijd van ± veertien maanden heeft de Wilhelminakerk in Slikkerveer op zondag 2 oktober in de persoon van ds. J.P.J. Voets een nieuwe predikant ontvangen. Hij vervult de vacature van ds. W. Westland die vorig jaar met emeritaat is gegaan.
Slikkerveer is de zesde gemeente van dominee Voets. Hiervoor diende hij de gemeenten van: Nieuwer ter Aa (1991-1996), Arnemuiden (1996-2001), Stolwijk (2001-2005), Wijk bij Heusden (2006-2011), Nijkerk (2011-2016). De bevestigingsdienst werd zondag geleid door ds. J. van Dijk uit Bennekom. De tekst voor de bevestiging werd genomen uit: 1 Korinthe 3 vers 7: "Dus is dan noch hij die plant iets, noch hij die begiet, maar God, Die laat groeien."
's Middags preekte Voets in zijn intrededienst over Kolossenzen 4 vers 2-4: "Houd sterk aan in het gebed, en wees daarin waakzaam met dankzegging." Het thema van de preek was: "De gemeente en de dienaar bidden voor elkaar."
Na de dienst werd de nieuwe voorganger toegesproken door wethouder Tineke Keuzenkamp namens het gemeentebestuur, ds. J.H. Lammers namens het het Ministerie van predikanten, de werkgemeenschap, de Algemene Kerkenraad en de Classis Dordrecht en ouderling A. de Sterke namens de wijkkerkenraad en wijk 3 van de Hervormde gemeente in Ridderkerk.