Erepenning voor Ribad

RIDDERKERK - De Ridderkerkse Badmintonvereniging Ribad ontving zaterdag 1 oktober een erepenning uit handen van Clemens Wortel, voorzitter van de badmintonbond Badminton Nederland. De vereniging werd met dit bezoek vereerd vanwege haar 50-jarig bestaan. "Een hele prestatie" volgens Wortel. Aan voorzitster Susie Zijlstra en bestuursleden Ron Velthuizen en Caroline Scholte de eer om de penning en bijbehorende certificaten in ontvangst te nemen. Dit onder toejuiching van ruim 80 leden en oud-leden van de vereniging, waaronder een aantal zichtbaar trotse voormalig voorzitters en oud-bestuursleden. Ook Ribad-oprichter Jan de Groot was aanwezig bij de overhandiging en reikte later op de dag zelf de prijzen uit aan de winnaars van een gezellige en sportieve middag.
De aanwezige spelers hadden zich namelijk verzameld in Sporthal Drievliet voor het reünietoernooi van Ribad. In teams bestaande uit huidige leden en leden van weleer werd er sportief gestreden en werden de badmintonvaardigheden soms na ruim 35 jaar weer uit de kast gehaald. Ook toog een flink aantal oud-spelers naar de sporthal om daar hun voormalig teamgenoten aan te moedigen. Al met al een grote opkomst en vele herinneringen en anekdotes passeerden de revue. De dag werd afgesloten met een gezellig samenzijn in de sportkantine, waar nog lang werd nagepraat. Ribad bedankt alle aanwezigen en kijkt terug op een geslaagde reünie!