In actie als vrijwilliger

RIDDERKERK - Bestuurders en medewerkers van de gemeente Ridderkerk hebben donderdag (6/10) meegedaan aan de jaarlijkse Daadwerkelijk In De Buurt-dag. Als vrijwilligers gingen ze aan de slag bij verschillende instellingen op meer dan twintig locaties. Er werd voorgelezen in scholen, koekjes gebakken in kinderdagverblijven, gewandeld en spelletjes gespeeld met ouderen, en geschilderd en behangen in allerlei accommodaties. In de Oudheidkamer werkten de ambtenaren mee aan het onderhoud van de collectie, en bij Het Huys ten Donck werd zwerfvuil opgeruimd. Een ware tournee maakte het gelegenheidskoor van ambtenaren en de wethouders Dokter en Keuzenkamp. Een van de optredens vond plaats in het onlangs geopende Jasmijnhuis aan de Jasmijnstraat, een kleinschalige woonvoorziening voor mensen met dementie, alzheimer of een andere vorm van geheugenverlies. De bewoners genoten van leuke liedjes uit de oude doos.