FOTO

Snoeien bij de rivier

RIDDERKERK - Met een aantal vaste vrijwilligers waren vijftien Ridderkerkse ambtenaren op donderdag 6 oktober aan het werk bij Het Huys ten Donk. In het kader van de Daadwerkelijk in de Buurtdag werden de handen uit de mouwen gestoken op het voorterrein. Daar werd de zaag gezet in kleine bomen en gesleept met takken voor natuurlijke afscheidingen. Ook werden bijna 200 palen geslagen voor een afscheiding met prikkeldraad. Dit moet het mogelijk maken om straks kleine Dahome runderen en Mangalitza varkens in het buitendijkse bosdeel te laten lopen. Bij de rivier werd ook veel aangespoeld afval opgeruimd. Ook werd op het terrein een illegale hut aangetroffen. Dit bouwsel, compleet met verlichting, is met de grond gelijk gemaakt.