Koninklijke onderscheiding voor Peter Meij

RIDDERKERK - Bij zijn afscheid van de gemeenteraad van Ridderkerk heeft raadslid Peter Meij (CDA) een koninklijke onderscheiding ontvangen uit handen van burgemeester Anny Attema. De heer Meij werd benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Peter Meij is vijftien jaar lid geweest van de Ridderkerkse raad voor het CDA. In 2001 werd hij raadslid toen wethouder Jos Wienen burgemeester van Katwijk werd en Maarten den Boef toetrad tot het Ridderkerkse college. Meij is een aantal jaren fractievoorzitter van het CDA geweest en tweemaal lijsttrekker voor die partij.

Burgemeester Attema noemde een aantal dossiers waarmee Peter Meij zich heeft beziggehouden. Zoals de ontwikkeling van Nieuw-Reijerwaard. Op 9 oktober 2008 was hij een van de initiatiefnemers en indieners van het amendement Herontwikkeling Nieuw Reijerwaard. Daarmee is o.a. vastgelegd dat er een 100 meter groene buffer zal komen achter de huizen aan de Rijksstraatweg. Besluitvorming over het dossier Nieuw-Reijerwaard heeft hem altijd veel moeite gekost. De belangen botsten voor zijn gevoel: enerzijds het besef dat de gemeente er niet aan ontkomt om mee te werken aan wat in Den Haag is besloten, anderzijds het belang van de bewoners in het gebied. Dezelfde worsteling had Peter Meij ook in het tramdossier.

Sinds 1979 is Peter Meij werkzaam voor het Christelijk voortgezet onderwijs. Sinds 1999 is hij directeur Onderwijs op het Farelcollege en per 1 januari 2016 is hij daar rector.