EHBO-vereniging geeft cursus kinder-ehbo

EHBO-vereniging Ridderkerk start op 1 november met een nieuwe cursus Eerste Hulp aan Kinderen. Er is nog plaats voor enkele deelnemers.

Bij deze cursus wordt aan de hand van het lesboek van Het Oranje Kruis de eerste hulpverlening aan kinderen geleerd. Hierbij wordt veelvuldig geoefend met praktijksituaties. Na het volgen van deze cursus weten de cursisten hoe zij eerste hulp kunnen verlenen aan zuigelingen en kinderen, bij stoornissen in de vitale functies en bij veelvoorkomende letsels.

Ieder jaar komen ongeveer 67.000 kinderen terecht op de spoedeisende hulp. Veelal na een ongeluk in of rondom het huis. Het is belangrijk om als ouder te weten hoe je eerste hulp kan verlenen. Meer informatie over de cursus is te vinden op: www.ehbo-ridderkerk.nl. Op deze site is tevens een inschrijfformulier te vinden.