Allerzielen – Herinner u de namen…

RIDDERKERK - Op 2 november is het weer Allerzielen. Vanuit de katholieke traditie wordt op deze dag stilgestaan bij dierbaren van wie we afscheid hebben moeten nemen. In de afgelopen jaren is deze, van oorsprong katholieke, traditie uitgegroeid tot een traditie van alle geloven en van alle mensen.

Ook dit jaar is er in de Sint Jorisparochie in Ridderkerk een viering waarin Allerzielen gestalte krijgt. Dit zal gebeuren op zondag 30 oktober om 10.00 uur in de Joriskerk  aan de Hovystraat 64.
Iedereen is hierbij van harte welkom om samen met ons te herdenken en de viering mee te beleven. De viering zal muzikaal opgeluisterd worden door het R&T-koor en een accordeonist.
Tijdens deze viering is er gelegenheid tot het zelf aansteken van een kaars en het noemen van een naam/namen van overledenen.  Muzikale medewerking aan deze ochtend verlenen het  R&T-koor en een accordeonist.

Wellicht zijn er mensen die om uiteenlopende redenen die de viering niet willen of kunnen bijwonen. Dit hoeft geen belemmering te zijn:  men kan in de parochiezaal koffie drinken met een Allerzielenbroodje. Voor kinderen is er in de pastorie kindernevendienst.