Middag met Wederopbouw Revue

RIDDERKERK - Donderdag 17 november organiseert Sport en Welzijn een culturele middag in Theater Het Plein in Ridderkerk. Deze middag kan met genieten van De Wederopbouw Revue met na afloop een heerlijke High Tea.

De Wederopbouw Revue wordt gespeeld door Theaterwerkplaats Oude Rotten en is een voorstelling die met sketches, conférences en liedjes de sfeer van het Rotterdam na de oorlog oproept. Inwonen bij je ouders, het huishouden, de Lijnbaan, de eerste eigen flat, de hoorspelserie Paul Vlaanderen, de Spin en Snap Revue; het zijn allemaal herkenbare onderwerpen die voorbijkomen. Tijdens de Revue krijgt ook het publiek het woord. Wat zijn hun verhalen over het huishouden in de jaren vijftig, over winkelen op de Lijnbaan, over de dansavonden van toen. De liedjes worden begeleid door de professionele musici Jos Valster en Frenk van Meeteren. Bekende liedjes als 'Alie Cyaankali', 'Diep in mijn hart' en 'Kriminal Tango' worden zeker gespeeld.

Na de voorstelling kan men napraten onder het genot van thee en lekkere verse hapjes verzorgd door leerlingen van het Maximacollege. Ook de jongeren hebben heel de middag een rol, van de ontvangst en bediening tot het aanschuiven bij de tafels.

De middag begint om 13.30 uur en duurt tot 15.30 uur, de ontvangst is vanaf 13.15 uur. Kaarten zijn voor € 6,50 in de voorverkoop verkrijgbaar via de kassa van De Fakkel en het kantoor aan de Schoutstraat 5. De Ridderkerkpas is geldig. Wees er op tijd bij, want er is beperkt plaats. Reserveren is ook mogelijk via junaidah.beun@senw-ri.nl.