Pannenkoekenhuis viert derde lustrum

RIDDERKERK - Met leuke extra's voor de klanten viert Pannenkoekenhuis Oosterpark in Ridderkerk op 29 en 30 oktober het 15-jarig bestaan. Voor jong en oud is er beide dagen een mix van feestelijkheden.
Voor de kleinsten is er een grabbelton en er komt een schminkster langs. Zaterdag komt een barrista en zondag een tafelgoochelaar. Buiten kunnen de bezoekers kennismaken met de Elliptigo's van Run on Wheels, een crosstrainer op wielen die men ook kan uitproberen. Alle gasten kunnen ook meedoen aan een prijsvraag. Er kan geraden worden naar het aantal kinderpannenkoeken en boerenpannenkoeken (het populairst op de kaart van het pannenkoekenhuis) dat de afgelopen 15 jaar uit de keuken is gekomen. Pannenkoekenhuis Oosterpark begon in 2001 met 75 zitplaatsen en een fornuis voor acht koekenpannen. Het huidige restaurant beschikt over 160 zitplaatsen binnen en een terras met 160 stoelen. In de keuken kunnen nu gelijktijdig 18 pannenkoeken gebakken worden. "Dit gebeurt nog altijd ambachtelijk. We doen niets machinaal" benadrukt gastvrouw Milou Walraven. De kaart biedt keus uit bijna honderd verschillende pannenkoeken. Die kunnen voor dezelfde prijs gemaakt worden voor mensen met allergieën. Op verzoek kan er glutenvrij, eivrij en lactosevrij gebakken worden. Zelfs glutenvrij bier staat sinds kort op de kaart. De seizoenspannenkoek voor de herfst wordt traditiegetrouw geserveerd met stoofpeertjes. Klanten mochten receptsuggesties doen. Dat zorgde voor een hartige en zoete variant: peertjes met spek en geitenkaas of peertjes met kaneelijs, blauwe bessen en vanillesaus. Voor meer info: www.pannenkoekenhuisoosterpark.nl.