Moderne scorekastjes voor bridgeclub

RIDDERKERK - Dankzij het Coöperatiefonds van Rabobank beschikt de Ridderkerkse bridgeclub Klaver Vier sinds vorige week over nieuwe elektronische scorekastjes. De zogenoemde Bridgemates werden vorige week officieel overhandigd tijdens de wekelijkse speelavond in WVC Bolnes.
De leden werden verrast door op tafel staande pakketjes, die mochten worden uitgepakt na overhandiging van het eerste exemplaar aan voorzitter Peter van Oeveren. Het eerste kastje werd uitgereikt door Co van Hengel, de voorzitter van het Coöperatiefonds van de Rabobank Ridderkerk Midden-IJsselmonde. Volgens de clubvoorzitter is het bestuur aangenaam verrast door de gulle gift die van dit fonds ontvangen werd. Klaver Vier had om een bijdrage gevraagd voor het vervangen van de oude kastjes, die zowel technische als qua software niet meer bij de tijd waren.
Het bankfonds kwam over de brug met een gift van 5250 euro, waarmee de bridgeclub veertig Bridgemates kon aanschaffen met inbegrip van een computer en verbindingsapparatuur. "We hoeven nu niet meer handmatig te tellen voor de uitslagen. De uitkomsten zijn nu in een keer bekend" geeft de voorzitter het voordeel van de nieuwe apparatuur aan.
Na de officiële overdracht zorgde een plots binnenstappende Haagse opkoper voor hilariteit in de zaal. De Hagenees had lucht gekregen van het beschikbaar komen van afgedankte 'biedkissies' en kwam een zuinig bod doen. Het bleek een rol van Ridderkerkse oud-onderwijzer Theus van Vliet, die als toneelspeler nog regelmatig op de planken staat.