Lekker met Fairtrade

RIDDERKERK - Tijdens Lekker Ridderkerk op zaterdag 29 oktober is ook de Wereldwinkel aanwezig met een stand om het publiek te proeven van Fairtrade producten uit verre landen.
Steeds meer food-bedrijven bieden in hun assortiment Fairtrade producten aan of gebruiken ingrediënten in gerechten die zij op hun menukaart hebben staan. Fairtrade helpt boeren en arbeiders in ontwikkelingslanden een betere plek te verwerven in de handelsketen, zodat ze kunnen leven van hun werk en kunnen investeren in een duurzame toekomst en een eerlijke prijs krijgen voor hun producten. Doordat Ridderkerkse bedrijven, winkels, scholen, kerken en maatschappelijke instanties gezamenlijk aan de doelstelling hebben voldaan mag Ridderkerk zich sinds 2016 Fairtrade Gemeente noemen. Wie hier meer over wil weten kan terecht bij de stand op Lekker Ridderkerk.
Soep van FoodCompany
Naast aandacht voor Fairtrade is er ook ruimte voor de Food Company Ridderkerk. Deze ideële stichting wil een bijdrage leveren aan de verzachting van (verborgen) armoede en verspilling van voedsel tegengaan. Zij maken daarbij gebruik van levensmiddelen die beschikbaar gesteld worden door supermarkten, groenteboeren, bakkers en tuinderijen. Voor Lekker Ridderkerk wordt er een soep klaargemaakt van de voor die dag beschikbaar gestelde ingrediënten.