Betaald parkeren blijft

RIDDERKERK - Het betaald parkeren in Ridderkerk wordt niet afgeschaft. Partij 18plus en Echt voor Ridderkerk (EVR) probeerden donderdag tijdens de begrotingsvergadering met een motie gratis parkeren per 1 januari 2017 mogelijk te maken. De indieners vonden geen steun bij de andere partijen.

Volgens Henk van Os van 18plus zal het schrappen van het parkeertarief zorgen voor meer bezoekers van het winkelcentrum. De motie werd ontraden door wethouder Henk Dokter. Hij zegt dat er aandacht voor is in het overleg met de centrumondernemers en beleggers en gratis parkeren niet als het wondermiddel wordt gezien. Er wordt gekeken naar andere opties, zoals het invoeren van gedifferentieerde tarieven. Henk van Os is ervan overtuigd dat gratis parkeren wel een wens is van de winkeliers. Hij wil dit met een enquête bewijzen.

Foto: Henk van Os