Sparen voor Mercy Ships

RIDDERKERK -  Iedere maandagochtend nemen de kinderen van CBS De Regenboog geld mee naar school om te sparen voor een goed doel. Dit jaar is er voor gekozen om  te sparen voor Mercy Ships . Afgelopen maandag hadden we Rudina en Co Verkerk te gast om ons te vertellen over hun werk bij de Mercy Ships. Co Verkerk is werkzaam als verpleegkundige op het ziekenhuisschip 'Africa Mercy'. Ze hebben verteld over hun missie: "Mercy Ships wil, in navolging van Jezus, hoop geven en genezing brengen aan kansarme mensen in de allerarmste ontwikkelingslanden omdat ieder mens kostbaar is.

Ook konden ze zien en ervaren aan de hand van indrukwekkende filmpjes en foto's, wat het werk van de Mercy Ships inhoudt. Zo maakte het verhaal van de jongen Udina veel indruk. Hij kon niet naar school, omdat zijn vader niet goed kon zien. Hij moest zijn vader letterlijk de hele dag aan de hand meenemen en zijn ogen zijn. Door de Mercy Ships is zijn vader geholpen aan zijn ogen. Hij kan weer zien en …... Udina kan nu eindelijk naar school! Of over de jongen met een grote pijnlijke bult in zijn nek. Gelukkig kon ook hij geholpen worden. Nu heeft hij er geen last meer van en wordt hij ook niet meer gepest op school. Het was een leerzame presentatie. Zo leren ze de kinderen al vroeg dat iedereen zijn steentje kan bijdragen. En zo helpt de school de kansarme mensen in Afrika.