Gerard Bosman is verbijsterd

RIDDERKERK - De beweging 'Linksom! in de PvdA' is verbijsterd over het besluit van het PvdA-partijbestuur om Gerard Bosman uit te sluiten van de lijsttrekkersverkiezing. De Ridderkerker ziet het als een klap in het gezicht van de mensen die zijn kandidatuur ondersteunen en voor wie hij opkomt. "Het gaat hier niet over mij, maar om de 2-3 miljoen mensen die het moeilijk hebben in ons land en die het vertrouwen in onze partij verliezen."

Volgens Bosman blijkt uit niets dat het partijbestuur dit in haar beschouwingen heeft betrokken: Men heeft zonder enige betrokkenheid van de leden een profiel opgesteld. Hiermee is kennelijk een middel gevonden om een inhoudelijk debat over de koers van onze partij te voorkomen. Door alle kandidaten af te wijzen die een andere koers willen varen, wordt dit eens te meer duidelijk.

De groep Linksom! in de PvdA vindt het onbegrijpelijk dat een PvdA-lid, sociaaldemocraat in hart en nieren met grote internationale en nationale ervaring, wordt uitgesloten: "Gerard is al 28 jaar lid van onze partij en heeft zich zijn hele leven dicht om de politieke arena's van Den Haag en Brussel begeven. Dit zowel qua opleiding, werk als in de politiek. Gerard heeft bovendien bewezen een brede en diepe dossierkennis te hebben en is er consequent in geslaagd een inhoudelijk alternatief te geven op de vele uitdagingen waar wij als Nederland voor staan."

Bosman en Linksom! stellen dat de partijleiding wederom onvoldoende besef toont van de vertrouwenscrisis die partij met kiezers en vele leden heeft.  Gerard: 'Er staan mooie woorden in ons concept-verkiezingsprogramma over herstel van vertrouwen, maar op deze manier gaat onze partij dat vertrouwen niet terugwinnen. Het is een zwarte dag voor onze partij en voor de ledendemocratie in onze Partij van de Arbeid'. Bosman  gaat zich met Linksom! beraden over wat er nu verder moet gebeuren. Eén van de mogelijkheden is om in beroep te gaan tegen deze beslissing van het partijbestuur.