Het in 1966 gebouwde orgel staat 30 jaar in Bolnes

Jubileumconcert in Bolnes

RIDDERKERK - Op zondag 13 november is er een jubileumconcert met het orgel van de Protestantse Gemeente Bolnes.
Op 28 november 1986 plaatste orgelbouwer Elbertse te Soest het huidige orgel in de kerk. Het instrument was oorspronkelijk gebouwd in 1966 voor de toenmalige Gereformeerde Vrijgemaakte kerk van Rotterdam-IJsselmonde door de gebroeders Reil te Heerde. De Protestantse Gemeente wil het 50- en 30-jarige jubileum van dit fraaie instrument niet ongemerkt voorbij laten gaan. Na de kerkdienst van zondag 13 november wordt er aandacht aan het jubileum geschonken. Na enkele feestelijke activiteiten en een lunch wordt het jubileumconcert verzorgd door organiste Thea Verhagen en fluitiste Marie Christine Goergen.
Thea Verhagen is een bekende organiste in de regio en concerteert regelmatig. Samen met de aan het conservatorium opgeleide fluitiste Marie Christine Goergen vormt ze een muzikaal duo. Zondagmiddag laten zij diverse werken van Stanley, Haydn, Bach, Beethoven en Langlais gezamenlijk en afzonderlijk horen. Het concert in de kerk aan de Pretoriusstraat 56 begint om 13.00 uur. De toegang is gratis.