Elly en Rikkert in Ridderkerk

RIDDERKERK - Op woensdagmiddag 16 november was het dan zover: het Kids in Actie concert met Elly & Rikkert in De Goede Herderkerk. Het concert was al weken van tevoren uitverkocht en op deze middag waren er dan ook heel veel kinderen met hun (groot)ouders  gekomen om heerlijk mee te zingen met vertrouwde liedjes zoals 'Jezus is de goede Herder' en 'Weet je dat de Vader je kent'. Maar er werden ook speciale Kids in Actie-liedjes gezongen.
Duif Rainbow, de mascotte van Kids in Actie, en Oma Duif (zangeres Elly), nodigden de kinderen uit om samen met ouders, opa's of oma's iets te betekenen voor kinderen ver weg. Net zoals de duif die de ark van Noach uitvloog op zoek naar een teken van hoop, zo vliegt Rainbow de wereld over. Ze komt terug met prachtige verhalen uit alle windstreken. En van die verhalen hebben Elly & Rikkert die mooie Kids in Actie-liedjes gemaakt.
Tijdens het concert was er een collecte voor Kids in Actie, zodat kinderen ver weg onderwijs kunnen ontvangen. Na afloop mochten de kinderen nog op de foto met duif Rainbow. Ook was er de gelegenheid om donateur te worden en daarvoor kregen de kinderen dan een welkomstpakket. Dit was gevuld met knuffelduif Rainbow en een voorleesboekje met foto's en zoekvragen, waardoor (groot)ouders en (klein)kinderen in gesprek kunnen komen over het leven van andere kinderen, samen delen en geloven.
Kinderen kunnen (na)genieten van dit prachtige initiatief via het interactieve Huis van Rainbow op: www.kerkinactie.nl/kids.