Op de Burg. de Zeeuwstraat verdween een auto onder een grote tak (foto Dennis van Wingerden)

Brandweer druk met najaarsstorm

RIDDERKERK - De Ridderkerkse brandweer is zondag en maandag diverse malen uitgerukt voor schades als gevolg van de najaarsstorm, die zondagmiddag over het land raasde.  's Middags om kwart voor één gingen de piepers voor de eerste melding. Het was geen simpel gevalletje 'boom over de weg', want het betrof een melding met hoge prioriteit.  Op de Burgemeester de Zeeuwstraat was een grote tak uit een wilg gebroken en op een rijdende personenauto terecht gekomen. De inzittenden bleken gelukkig ongedeerd.  Na het verwijderen van de tak bleek het voertuig bijzonder weinig schade te hebben opgelopen.
Om kwart over één volgde de volgende melding al. Vanaf de Koninginneweg werd een gevaarlijke stelling gemeld. Het bleek te gaan om de bouwplaats aan de Margriete van Comenestraat.  De brandweer zette het terrein af en de eigenaar werd gevraagd de stelling vast te zetten. Tegen drieën gingen de piepers weer. Aan de Kerkweg werd een gevaarlijke dakconstructie gemeld. Om het dak te kunnen veilig stellen werd om assistentie gevraagd van de Rotterdamse ladderwagen. Maandagochtend tegen negenen was weer een inzet samen met de ladderwagen nodig.  Aan de Ruwaardlaan hing een zonnescherm los. De brandweerlieden haalden het weg, zodat het gevaar was geweken.