Vogelshow bij Witroka

RIDDERKERK - Van 1 tot en met 3 december is er een internationale vogelshow in Ridderkerk. In het gebouw van vogelvereniging Witroka zullen bijna 550 vogels te bewonderen zijn. Het zijn de mooiste exemplaren van kwekers uit Nederland en België, die het afgelopen jaar heel wat uren, moeite en geld hebben gestoken in het groot brengen en verzorgen van hun vogels. De voor de show ingezonden exemplaren zullen worden beoordeeld door officiële keurmeesters. Zij wijzen de mooiste vogels per categorie aan. De 44 deelnemende vogelhouders brengen onder meer kanaries, parkieten, zebravinken en putters naar Ridderkerk. De vogels zijn te bewonderen op donderdag van 20.00 tot 22.00 uur, vrijdag van 10.00 tot 22.00 uur en zaterdag van 10.00 tot 15.00 uur. De toegang is gratis. Het gebouw van Witroka aan de Westmolendijk 99 is goed toegankelijk voor mensen in een rolstoel.