The Messengers gingen terug in de tijd

The Messengers vol vuur

RIDDERKERK - Op zaterdag 19 november werd 's avonds in een volle kerkzaal van "De Kern" in Slikkerveer een concert gegeven door Gospelkoor The Messengers. De Ridderkerkse zanggroep vierde met deze avond haar 40-jarig bestaan. Het thema van dit jubileumconcert was "Reis mee met 40 jaar The Messengers" en die "reis" was goed uitgewerkt.
Wereldbollen en zelfs ballonnen met afbeeldingen van de wereld, rode en gele bussen en koffers maakten duidelijk dat er echt een reis door de tijd gemaakt werd. Het koor begon met een aantal liederen uit de beginperiode. De bezoekers, waaronder heel veel oud-leden, werden gedurende de hele avond verrast met verschillende soorten muziek. Het nummer "Keep the candle burning" had voor het koor een speciale betekenis. Bij het 25-jarig bestaan hadden ze dit als verrassing voor hun dirigent en oprichter van het koor, Hessel Hoving, ingestudeerd. Enkele maanden later overleed de koorleider plotseling aan een hartstilstand. The Messengers zagen het als een opdracht om het koor als een kaars brandend te houden. En dat is gelukt, want 15 jaar later bruist de groep nog van enthousiasme. Na de pauze werd dit onderstreept met veel vlotte en eigentijdse nummers gezongen. Daarnaast was er een prachtig gastoptreden van "Joyfull Together" . Het was een avond om nooit te vergeten!