Genieten van kunst in Paradijshoeve

RIDDERKERK - Dit weekend is voor de tweede keer het Kunst Event in Hofstede de Paradijshoeve in Ridderkerk. Twee dagen lang is er werk te zien van veertien kunstenaars uit de regio.

De expositie op twee verdiepingen van de voormalige boerderij aan de Oostmolendijk 82A werd zaterdagmorgen geopend door de wethouders Volbregt Smit (Ridderkerk) en Floor van de Velde (Hendrik-Ido-Ambacht). Zij trokken het doek weg van een verzameling kunstwerken, die de grote gevarieerdheid van het Kunst Event symboliseerden. Er zijn niet alleen schilderijen en sculpturen, maar ook glaskunst, keramiek, fotowerk en kalligrafie te bewonderen. Ook bijvoorbeeld Haute couture, bijzondere hoeden, shawls en tassen vinden hun plek. Dit alles wordt gelardeerd met diverse muzikale intermezzo's gedurende de hele dag en smakelijke proeverijen. Er zullen op beide expositiedagen een aantal kunsttours worden gehouden, waarbij in de vorm van een show diverse kunstwerken worden geshowd.

Op zondag 27 november is het Kunst Event te bezoeken van 11.00 tot 17.00 uur. De toegang (inclusief consumptie) is € 5,-- per persoon. Kinderen tot twaalf jaar mogen gratis naar binnen.