Michael de Jong op TV Ridderkerk

RIDDERKERK - Op 10 oktober was bluesvirtuoos Michael de Jong te gast in het radioprogramma Bluezy. RTV-Ridderkerk maakte tijdens deze live-uitzending tv-opnames en hiervan is inmiddels een fraaie registratie gemaakt. De Jong werd geboren in Frankrijk uit een Franse moeder en een Friese vader. Samen met zijn ouders emigreerde hij op vijfjarige leeftijd naar de Verenigde Staten, waar hij opgroeide in Grand Rapids. Op zijn zesde kreeg hij de zangmicrobe te pakken via het kerkkoor. Op zijn dertiende leerde hij zichzelf gitaar spelen na een concert van Johnny Cash bijgewoond te hebben. "Dat wil ik ook doen." Op zijn achttiende startte hij zijn eerste band, The Nightwalkers. In 1967 verhuisde hij naar Detroit, reisde tussen 1970 en 1974 door de Verenigde Staten om uiteindelijk te belanden in New Orleans. Daar trad hij gedurende dertien maanden zo goed als iedere nacht op in de louchere buurt van Bourbon Street. In 1975 settelde hij zich in Californië wat tot 19 september 1984 zijn nieuwe verblijfplaats zou zijn. In 1993 vestigde hij zich in Dordrecht, waar hij tot op vandaag nog steeds in zijn eerste eigen huis verblijft. Michael de Jong is te zien bij RTV-Ridderkerk vanaf donderdag 1 december t/m zondag 4 december 2016 plaats op 15.00, 19.00 en 23.00 uur. TV Ridderkerk is te zien op het analoge Ziggo kanaal 67+ (frequentie 840.00) en het digitale Ziggo kanaal 36 (mediabox) en kanaal 336 (CL+ module) en via de mobiele APP (De Lokale Omroep). Daarnaast zijn de films ook te bekijken op het YouTube kanaal van de lokale omroep: www.youtube.com/tvridderkerk. Meer informatie is ook terug te vinden op de website: www.rtvridderkerk.nl.