Pieten Express in het centrum

RIDDERKERK - De Sint is zaterdag alweer drie weken in het land en is volop bezig om overal zijn cadeautjes te af te leveren ter gelegenheid van zijn verjaardag. Hij verplaatst zich per paard over de daken. Nu zijn er pieten die vinden dat dit wat langzaam gaat en zich inmiddels per trein door het land begeven.

Inmiddels is er een  Centraal Station gebouwd op het Delifranceplein in Ridderhof II. De aanleg van de spoorverbinding is zonder slag en stoot tot stand gekomen en dat mag in Ridderkerk toch wel uniek genoemd worden. Op zaterdag 3 december, tussen 12.00 en 16.00 uur, kunnen kinderen gratis op- en afstappen op de feestelijk versierde Pieten Express bij de halte Centraal. De elektrische locomotief heeft vier wagons en biedt plaats aan kinderen tot maximaal 10 jaar. Hiermee rijdt deze Pieten Express rond door het gehele winkelgebied, zonder rails of andere voorzieningen. Van een afstand is deze prachtige kindertrein goed zichtbaar door de stoom uit de schoorsteen evenals de welbekende treingeluiden, deze Pieten Express fluit namelijk echt! De treinmachinist zal alles goed in de gaten houden en omroepen wanneer er kan worden in- en uitgestapt. Natuurlijk kunnen de Pieten het niet laten om mee te rijden met deze unieke trein. Er zullen vast ook een handjes met snoepgoed bij zitten.